Laatst bijgewerkt op
Vluchtcompensatie van Singapore Airlines - wat zijn mijn rechten?
Omdat Singapore Airlines een niet-EU-luchtvaartmaatschappij is, worden je rechten op vluchtcompensatie alleen in bepaalde omstandigheden beschermd door Britse en Europese regelgeving.
Om in aanmerking te komen voor vluchtcompensatie van Singapore Airlines, moet je vertraagde of geannuleerde vlucht afkomstig zijn uit het Verenigd Koninkrijk of uit de Europese Unie.
Helaas worden jouw passagiersrechten niet beschermd door de toepasselijke VK/EU-wetgeving wanneer je naar het VK/EU vliegt met een luchtvaartmaatschappij waarvan het hoofdkantoor zich buiten het VK/EU bevindt.
Meer informatie vind je in de onderstaande tabel.
Type vlucht | Voorbeld | Compensatie |
---|---|---|
Vlucht met een EU maatschappij | Amsterdam naar Londen met KLM | JA |
Vlucht met een non-EU maatschappij vanuit Nederland | Amsterdam naar Tokyo met Japan Airlines | JA |
Vlucht met een non-EU maatschappij naar Nederland | Tokyo naar Amsterdam met Japan Airlines | NEE |
Vertraagde vlucht van Singapore Airlines - krijg compensatie.
Je komt mogelijk in aanmerking voor vluchtcompensatie als je vlucht met Singapore Airlines meer dan 3 uur vertraagd was. Compensatie is echter alleen mogelijk wanneer de luchtvaartmaatschappij schuld heeft aan de vertraging. Zie "Buitengewone Omstandigheden" voor meer informatie.
Gebruik onze vrijblijvende Claim Calculator om te controleren of je in aanmerking komt voor compensatie van Singapore Airlines. Als je in aanmerking komt, zal ons team het hele claimproces namens jou afhandelen. We zullen zelfs naar de rechtbank stappen om je rechten te verdedigen en je je geld te bezorgen! Geen winst, geen kosten.
Singapore Airlines-vlucht vertraagd met 3 uur of meer?
Claim compensatie tot 600 €!
Claim compensatieGeannuleerde Singapore Airlines vlucht — regels voor terugbetaling en compensatie
Afhankelijk van de omstandigheden van de annulering van je Singapore Airlines-vlucht heb je mogelijk recht op compensatie, terugbetaling of beide!
Wanneer kan ik compensatie claimen voor mijn geannuleerde Singapore Airlines vlucht?
Volgens de Britse en Europese regelgeving voor vluchtcompensatie kun je compensatie voor een vlucht van Singapore Airlines claimen als deze minder dan 14 dagen voor de oorspronkelijke vertrekdatum* werd geannuleerd.
Singapore Airlines moet aansprakelijk worden gesteld voor de annulering — voor meer informatie over wanneer de luchtvaartmaatschappij compensatie kan weigeren, zie het gedeelte "Buitengewone Omstandigheden" van dit artikel.
*Het recht op compensatie voor Singapore Airlines-vluchten is alleen van toepassing op vluchten die vertrekken vanuit het VK/EU.
Wanneer kan ik een terugbetaling claimen voor mijn geannuleerde Singapore Airlines vlucht?
Als je Singapore Airlines-vlucht vanuit het VK/EU werd geannuleerd, kom je mogelijk in aanmerking voor een terugbetaling als aan de volgende voorwaarden is voldaan (zie de onderstaande tabel voor meer informatie):
De luchtvaartmaatschappij heeft je geen alternatieve vlucht aangeboden.
of
Je hebt een alternatieve vlucht aangeboden gekregen, maar besloot deze niet te nemen.
Tijd van annulering | Alternative vlucht | Compensatie |
---|---|---|
Minder dan 7 dagen voor vertrek | Vertrekt 1u+ eerder of komt 2u+ later aan | JA |
7-14 dagen voor vertrek | Vertrekt 2u+ eerder of komt 4u+ later aan | JA |
Minder dan 14 dagen voor vertrek | Geen alternatieve vlucht aangeboden | JA + TERUGBETALING |
Mogelijk krijg je 600 € vluchtcompensatie
Bij ons kun je binnen enkele minuten compensatie claimen!
Claim nuHoeveel Singapore Airlines compensatie kan ik krijgen voor een vertraagde of geannuleerde vlucht?
Het bedrag van de vluchtcompensatie wordt berekend op basis van de afstand van je vlucht:
Vliegafstand | Compensatie |
---|---|
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 km | bedraagt de compensatie €250 |
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 km | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EU | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU* | bedraagt de vergoeding €600 |
*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.
Buitengewone omstandigheden — kan Singapore Airlines mij compensatie weigeren?
Zelfs als je vlucht meer dan 3 uur vertraging opliep of op het laatste moment werd geannuleerd, heeft Singapore Airlines het recht om compensatie te weigeren wanneer de verstoring is veroorzaakt door een derde partij of door overmacht. Dergelijke situaties noemen we buitengewone omstandigheden.
Hieronder volgen enkele van de meest voorkomende buitengewone omstandigheden:
Slecht weer, bijvoorbeeld dichte mist, hevige regen of onweer.
Een staking, met name binnen de luchtvaartindustrie.
LET OP! Stakingen van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij worden niet als buitengewone omstandigheden beschouwd.
Politieke omstandigheden, zoals een terroristische aanslag of algemeen veiligheidsrisico door politieke onrust.
Natuurrampen, waaronder vulkaanuitbarstingen en orkanen.
Een botsing tussen het vliegtuig en vogels of andere vreemde voorwerpen.
Een zieke of lastige passagier.
Vluchtvertragingen veroorzaakt door het luchthavenpersoneel, zoals buitengewoon lange wachtrijen bij veiligheidscontroles.
Luchtvaartmaatschappijen beweren vaak dat er zich een buitengewone omstandigheid heeft voorgedaan, zelfs als dit niet het geval is! Dit doen ze om te voorkomen dat ze een compensatie moeten betalen.
Maximaliseer je kans op een succesvolle Singapore Airlines claim.
Krijg je vluchtcompensatie en terugbetaling met behulp van Vlucht-Vertraagd.nl
Claim nuHoe lang heb ik om mijn compensatie en terugbetaling van Singapore Airlines te claimen?
De termijn voor het indienen van een claim is afhankelijk van drie verschillende wetten:
De wetgeving van het land van vertrek
De wetgeving van het land van aankomst
De wetgeving van het land waar de luchtvaartmaatschappij is gevestigd
Als je vlucht afkomstig was uit Nederland, heb je 2 jaar de tijd om je claims voor vluchtcompensatie en terugbetaling in te dienen.
Als je vanuit een ander land vliegt, kunnen er andere tijdslimieten van toepassing zijn: als je op een Singapore Airlines-vlucht van Londen naar Singapore zat, kun je alleen een claim indienen op basis van de Britse wet, die stelt dat je 6 jaar de tijd hebt om vluchtcompensatie te claimen.
Hoe lang duurt het voordat ik mijn Singapore Airlines compensatie / Singapore Airlines terugbetaling ontvang?
Klanten van Vlucht-Vertraagd.nl krijgen hun geld doorgaans binnen enkele weken of maanden terug.
Als de luchtvaartmaatschappij nalaat te reageren en/of de claim voor de rechter komt, kan de wachttijd met maanden of jaren worden verlengd.
Als je besluit een claim in te dienen bij Vlucht-Vertraagd.nl, houdt ons team van experts je op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen en staat klaar om al je vragen te beantwoorden.
Hoe Singapore Airlines compensatie / Singapore Airlines terugbetaling claimen?
Vlucht-Vertraagd.nl is de snelste en meest efficiënte manier om vluchtcompensatie te krijgen!
Het duurt maar een paar minuten om alle vereiste documenten naar ons platform te uploaden. Ons juridische team zal vervolgens je claim onderzoeken en analyseren, juridische documenten opstellen, contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij en indien nodig namens jou een rechtszaak aanspannen. Wij werken altijd op basis van "no win, no fee"!
Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?
1m passagiers geholpen
9 juridische teams in Europa
98% succes in recht
Over Singapore Airlines
Singapore Airlines is de nationale luchtvaartmaatschappij van Singapore. Ze werd opgericht in 1947 en heeft haar hoofdkantoor in Singapore, China. De luchtvaartmaatschappij vliegt wereldwijd naar meer dan 130 bestemmingen in Europa, Amerika,
de Zuidwestelijke Stille Oceaan en Azië.
Handige links
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!