Problemen Schiphol en vluchtverstoringen - CEO van Vlucht-Vertraagd.nl op De Telegraaf
woensdag 8 juni 2022
Afgelopen maandag deelde Vlucht-Vertraagd.nl een rapport van de operationele afdeling van Schiphol waarin staat dat het personeelstekort op de luchthaven grote gevolgen zal hebben voor zomervluchten die vanaf Schiphol vertrekken.
Op basis van het rapport verwachten wij nu dat luchtvaartmaatschappijen de komende weken en maanden vluchten uit zullen stellen, verplaatsen of zelfs annuleren. Deze acties kunnen gevolgen hebben voor miljoenen passagiers die vanaf luchthaven Schiphol vliegen.
CEO van Vlucht-Vertraagd.nl over de Schiphol problemen in De Telegraaf podcast Inchecken
Podcast Inchecken van De Telegraaf nodigde Roel Elshout, CEO van Vlucht-Vertraagd.nl, uit om te praten over de problemen op Schiphol, om meer informatie te geven over de komende verstoringen en om mensen te informeren over hun rechten als vliegtuigpassagier in het geval van een vertraagde of geannuleerde vlucht.
Luister naar Roel Elshouts interview in De Telegraaf Inchecken podcast: https://www.telegraaf.nl/w/2113548104/
Een geannuleerde of uitgestelde vlucht binnen 14 dagen van de vertrekdatum door de problemen op Schiphol? |
Geannuleerde of uitgestelde vlucht door de problemen op Schiphol: kan ik compensatie en een terugbetaling claimen?
Volgens regeling EU261 kunnen passagiers in de meeste gevallen aanspraak maken op vluchtcompensatie als hun vlucht binnen 14 dagen voor vertrek werd geannuleerd en er zich geen buitengewone omstandigheden voordeden.
Als een luchtvaartmaatschappij een vlucht meer dan 14 dagen voor vertrek annuleert of uitstelt, is er geen compensatie voor de passagier beschikbaar.
Naast compensatie hebben passagiers recht op een volledige terugbetaling in geld als hun vlucht werd geannuleerd en zij weigeren alternatief vervoer te accepteren.
Handige links
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!