Laatst bijgewerkt op
Wat zijn mijn rechten met betrekking tot compensatie voor een Korean Air-vlucht?
Omdat Korean Air een niet-EU-luchtvaartmaatschappij is, beschermt de Europese regelgeving je recht op vluchtcompensatie alleen in specifieke omstandigheden.
Vluchtcompensatie is alleen van toepassing als je Korean Air-vlucht vertrok vanuit het Verenigd Koninkrijk of een EU-land
Helaas worden je passagiersrechten, wanneer je naar de EU vliegt met een luchtvaartmaatschappij met een hoofdkantoor buiten de EU, niet door desbetreffende EU-wetgeving beschermd.
Zie onderstaande tabel voor meer informatie.
Type vlucht | Voorbeld | Compensatie |
---|---|---|
Vlucht met een EU maatschappij | Amsterdam naar Londen met KLM | JA |
Vlucht met een non-EU maatschappij vanuit Nederland | Amsterdam naar Tokyo met Japan Airlines | JA |
Vlucht met een non-EU maatschappij naar Nederland | Tokyo naar Amsterdam met Japan Airlines | NEE |
Ontvang compensatie voor een vertraagde vlucht van Korean Air
Als je Korean Air-vlucht vertraagd was met meer dan 3 uur, kom je mogelijk in aanmerking voor vluchtcompensatie. Compensatie is echter alleen beschikbaar als de luchtvaartmaatschappij zelf schuldig is aan de vertraging. Zie voor meer informatie hierover het gedeelte "Buitengewone Omstandigheden" op deze pagina.
Gebruik onze vrijblijvende Claim Calculator om te zien of je in aanmerking komt voor compensatie door Korean Air. Als je in aanmerking komt, zal ons team het hele claimproces voor je afhandelen. We stappen zelfs naar de rechtbank om je rechten te beschermen en jouw geld terug te krijgen! No win, no fee.
Terugbetaling- en compensatiebeleid voor geannuleerde Korean Air-vluchten
Afhankelijk van de exacte omstandigheden rond de annulering van je Korean Air-vlucht, heb je mogelijk recht op compensatie, een terugbetaling van je ticket, of beide!
Wanneer kan ik een claim voor vluchtcompensatie indienen voor mijn geannuleerde Korean Air-vlucht?
Je kunt, volgens de Europese regels voor vluchtcompensatie, compensatie voor een vlucht van Korean Air claimen als deze minder dan 14 dagen voor de oorspronkelijke vertrekdatum* werd geannuleerd.
Korean Air moet degene zijn die verantwoordelijk is voor de annulering; voor meer informatie over wanneer de luchtvaartmaatschappij compensatie kan weigeren, zie het gedeelte van dit artikel met de titel "Buitengewone Omstandigheden".
*Het recht op compensatie voor Korean Air-vluchten is alleen van toepassing op vluchten die vertrekken vanuit Europa.
Wanneer kan ik een terugbetaling krijgen voor mijn geannuleerde Korean Air-vlucht?
Als je Korean Air-vlucht vanuit de EU werd geannuleerd, kom je mogelijk in aanmerking voor terugbetaling van het ticket als aan een van de volgende voorwaarden wordt voldaan:
De luchtvaartmaatschappij heeft je geen alternatieve vlucht aangeboden.
of
Je kreeg een alternatieve vlucht aangeboden, maar je weigerde deze.
Tijd van annulering | Alternative vlucht | Compensatie |
---|---|---|
Minder dan 7 dagen voor vertrek | Vertrekt 1u+ eerder of komt 2u+ later aan | JA |
7-14 dagen voor vertrek | Vertrekt 2u+ eerder of komt 4u+ later aan | JA |
Minder dan 14 dagen voor vertrek | Geen alternatieve vlucht aangeboden | JA + TERUGBETALING |
Mogelijk €600 compensatie voor je Korean Air-vertraging of -annulering.
Bij ons kun je in slechts enkele minuten je compensatie claimen!
Claim nuHoeveel compensatie kan ik van Korean Air verwachten als mijn vlucht vertraagd of geannuleerd was?
Het bedrag van de vluchtcompensatie wordt berekend op basis van de afstand van je vlucht:
Vliegafstand | Compensatie |
---|---|
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 km | bedraagt de compensatie €250 |
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 km | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EU | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU* | bedraagt de vergoeding €600 |
*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.
Wat zijn de buitengewone omstandigheden? Wanneer kan Korean Air weigeren mij te vergoeden?
Zelfs als je vlucht meer dan 3 uur vertraagd was of op het laatste moment werd geannuleerd, behoudt Korean Air zich het recht voor om compensatie te weigeren als de verstoring werd veroorzaakt door een derde partij of door overmacht. Dergelijke situaties worden buitengewone omstandigheden genoemd.
Enkele van de meest voorkomende buitengewone omstandigheden zijn de volgende:
Slecht weer, bijvoorbeeld dichte mist, hevige regen of onweer.
Een staking, met name binnen de luchtvaartindustrie.
LET OP! Stakingen van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij worden niet als buitengewone omstandigheden beschouwd.
Politieke omstandigheden, zoals een terroristische aanslag of algemeen veiligheidsrisico door politieke onrust.
Natuurrampen, waaronder vulkaanuitbarstingen en orkanen.
Een botsing tussen het vliegtuig en vogels of andere vreemde voorwerpen.
Een zieke of lastige passagier.
Vluchtvertragingen veroorzaakt door het luchthavenpersoneel, zoals buitengewoon lange wachtrijen bij veiligheidscontroles.
Luchtvaartmaatschappijen beweren vaak dat er zich een buitengewone omstandigheid voordeed, terwijl dit niet het geval was! Dit doen ze om te voorkomen dat ze een compensatie moeten betalen.
Hoe lang heb ik om mijn Korean Air-compensatie en -terugbetaling te claimen?
Drie verschillende wetten bepalen de termijn voor het indienen van een claim:
De wet in het land van vertrek
De wet in het land van aankomst
De wet in het land waar het hoofdkantoor van de luchtvaartmaatschappij is gevestigd
Als je vlucht afkomstig is uit Nederland, heb je 2 jaar de tijd om een claim voor vluchtcompensatie of terugbetaling in te dienen.
Wanneer je vanuit een ander land vliegt, kunnen andere tijdslimieten van toepassing zijn: als je op een Korean Air-vlucht van Parijs naar Seoul zat die 4 uur vertraging had, kun je een claim indienen op basis van de Franse wet, waarin staat dat je 5 jaar de tijd hebt om vluchtcompensatie te claimen.
Maximaliseer je kans op een succesvolle Korean Air-claim.
Ontvang je vluchtcompensatie en terugbetaling met behulp van Vlucht-Vertraagd.nl
Claim nuHoe lang duurt het voordat ik mijn compensatie/terugbetaling van Korean Air ontvang?
Klanten van Vlucht-Vertraagd.nl krijgen hun geld doorgaans binnen enkele weken of maanden terug.
Als de luchtvaartmaatschappij niet reageert en/of de claim bij de rechtbank moet worden ingediend, kan de wachttijd maanden of jaren zijn.
Als je besluit een claim in te dienen bij Vlucht-Vertraagd.nl, houdt ons team van experts je op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen en zij zijn beschikbaar om al jouw vragen te beantwoorden.
Hoe claim ik vluchtcompensatie of terugbetaling van Korean Air?
Vlucht-Vertraagd.nl is de meest efficiënte en snelle manier om vluchtcompensatie te krijgen!
Het uploaden van alle vereiste documenten naar ons platform duurt slechts enkele minuten. Ons juridische team zal vervolgens je claim onderzoeken en analyseren, juridische documenten opstellen, contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij en, indien nodig, namens jou een rechtszaak aanspannen. Geen winst, geen kosten.
Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?
1m passagiers geholpen
9 juridische teams in Europa
98% succes in recht
Over Korean Air
Korean Air is de grootste Zuid-Koreaanse luchtvaartmaatschappij, zowel qua vlootomvang als qua bestemmingen. De luchtvaartmaatschappij werd opgericht in 1969 en heeft haar hoofdkantoor in Seoul, Zuid-Korea. Korean Air vliegt naar bestemmingen over de hele wereld vanuit en naar Korea, Amerika, Azië, Europa, Rusland, Australië, Afrika en het Midden-Oosten.
Korean Air is door SkyTraxRatings gecertificeerd als een 5-sterren-luchtvaartmaatschappij vanwege de kwaliteit van de producten op de luchthaven en aan boord en vanwege de service van het personeel.
Handige links
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!