Frequently asked questions
Over Vlucht-Vertraagd.nl
- Wat doet Vlucht-Vertraagd.nl?
- Heb je te maken gehad met een langdurige vertraging, annulering of overboeking? Wij kunnen je snel vertellen of je wettelijk gezien recht hebt op een financiële compensatie, die kan oplopen tot wel €600 per persoon. Geeft jouw vlucht volgens ons recht op een vergoeding, dan helpen wij je graag de bewijslast te verzamelen, deze te toetsen aan de wetgeving en brieven op te stellen voor de luchtvaartmaatschappij en de betreffende inspecties. Als het nodig is staan we je ook juridisch bij, met behulp van het versturen van sommaties, minnelijke incasso's en indien nodig het dagvaarden van de luchtvaartmaatschappij. Zo hebben we al vele rechtszaken met succes afgerond tegen luchtvaartmaatschappijen.Geld terugkrijgen is niet altijd gemakkelijk, maar wij hebben de kennis en expertise die nodig is om jouw claim tot een succesvol einde te brengen.
- Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?
- Vlucht-Vertraagd.nl onderscheidt zich vooral door haar internationale aanpak. Hierdoor kunnen passagiers in 6 verschillende talen een claim indienen. Daarnaast bieden wij een persoonlijk inlogaccount met een tijdlijn waar de voortgang van de claim gevolgd kan worden. Wij zijn met onze juridische kennis, ervaring en doorzettingsvermogen de juiste partner bij het indienen van jouw claim.
- Wie of wat is Yource?
- Yource is de naam van ons moederbedrijf, en daarmee onze officiële bedrijfsnaam. De correspondentie met luchtvaartmaatschappijen gaat daarom ook vanuit deze naam. Onder Yource vallen naast www.your-ce.com ook websites als www.vlucht-vertraagd.nl en www.flight-delayed.co.uk. Het maakt daarom in principe niet uit op welke van deze websites je jouw claim indient, aangezien het dezelfde service betreft.
Over het claimproces (ik ben al klant bij Vlucht-Vertraagd.nl)
- Ik ben mijn wachtwoord kwijt of vergeten. Wat moet ik doen?
- Als je jouw wachtwoord bent vergeten, klik je onder ‘Mijn Claim’ op de link ‘Wachtwoord vergeten?’. Als je het e-mailadres invult sturen we je een nieuw wachtwoord. Lukt dit niet, neem dan per e-mail contact op met ons claimteam. Zij kunnen het wachtwoord dan ook handmatig opnieuw instellen. Let wel op: het claimteam kan uw huidige wachtwoord nooit inzien.
- Ik probeer in te loggen maar ik krijg de melding dat mijn e-mailadres niet wordt herkend. Wat moet ik doen?
- Je kunt alleen inloggen met het e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld. Als je de melding krijgt dat het e-mailadres niet herkend wordt voer je mogelijk het verkeerde e-mailadres in. Controleer in dit geval of je misschien een extra spatie achter het e-mailadres hebt geplaatst. Krijg je van het systeem de melding dat de combinatie van e-mailadres en wachtwoord niet herkend wordt, dan is het wachtwoord incorrect.Wil je jouw geregistreerde e-mailadres wijzigen, neem dan contact op met het claimteam.
- De uploadfunctie op de website werkt niet. Wat moet ik doen?
- Je kunt documenten ook altijd als bijlage per e-mail naar ons versturen, naar info@flight-delayed.co.uk. Als je ervoor zorgt dat je dit vanaf het e-mailadres stuurt waarmee je jouw account ook hebt geregistreerd, worden deze documenten automatisch aan jouw account gekoppeld.
- Kan ik jullie ook documenten per post opsturen?
-
Dat kan. Laat dit ons dan wel van tevoren weten, zodat we hier rekening mee kunnen houden. Na ontvangst zullen de documenten ingescand worden en aan jouw dossier worden toegevoegd. Ons postadres is:
Vlucht-Vertraagd.nl/Yource B.V.
Postbus 3650
1001 AL Amsterdam
Nederland - Kan ik jullie ook telefonisch bereiken voor vragen over mijn claim?
- Wij behandelen onze claims schriftelijk, en zullen jouw vragen dan ook schriftelijk beantwoorden, via jouw account of per e-mail. Dit is belangrijk om ervoor te zorgen dat het dossier voor jouw claim consequent wordt opgebouwd, wat op een later moment om juridische redenen belangrijk kan zijn. Zo is alle informatie naderhand gemakkelijk terug te vinden door de behandelaars van jouw claim. Vragen die via het account of per e-mail worden gesteld worden binnen 5 werkdagen beantwoord en doorgaans al veel sneller.
- Jullie hebben mij gevraagd een volmacht te tekenen. Waarom moet ik een volmacht tekenen?
- Voor het corresponderen met of via derde partijen vragen luchtvaartmaatschappijen vaak een volmacht. Dit is een formulier waarop de passagiers aangeven dat wij bevoegd en gemandateerd zijn om de claim namens hen te behandelen. We vragen dan alle passagiers een handtekening te plaatsen op dit formulier. In het geval van minderjarige passagiers moet(en) een/beide ouder(s) hun handtekening plaatsen. (Indien de passagier ten tijde van de vlucht jonger dan 18 jaar was maar nu 18 jaar of ouder is mag deze passagier zelf tekenen.) Let op: De volmacht staat los van de opdrachtverstrekking aan ons om actie te ondernemen, dit is puur een formaliteit richting de luchtvaartmaatschappij.
- De luchtvaartmaatschappij heeft mij om mijn bankgegevens gevraagd. Moet ik deze geven?
- In sommige gevallen zal de luchtvaartmaatschappij direct met de passagier contact opnemen voor een betaling. Overleg voordat je deze gegevens geeft wel altijd eerst met het claimteam, bijvoorbeeld om te controleren of het aanbod wel overeenkomt met het gevraagde bedrag. Met het geven van de bankgegevens ga je in sommige gevallen namelijk ook akkoord met een voorstel. Pas ook op met het verstrekken van bankgegevens aan derden; kwaadwillenden kunnen zich voordoen als een luchtvaartmaatschappij en zo van passagiers gevoelige informatie ontfutselen. Geef in ieder geval nooit de zogenoemde CVC-code af die achterop creditcards vermeld staan.
- Kan ik mijn inlogaccount gebruiken wanneer ik een tweede keer vertraging heb gehad?
- Dat kan: je kunt altijd via ‘Check mijn vlucht’ een nieuwe claim indienen. Op de pagina waar je wordt gevraagd jouw persoonlijke informatie in te vullen worden de gegevens die reeds bekend zijn dan automatisch ingevuld. Je dient dus een tweede claim in onder jouw bestaande inlogaccount.Indien je niet meer bent ingelogd wordt je opnieuw om jouw wachtwoord gevraagd waarna de gegevens alsnog voor je worden ingevuld.
- Jullie hebben mij gevraagd een kopie van mijn identificatie aan te leveren. Waar is dit voor?
- We hebben in sommige gevallen een kopie van jouw paspoort of identificatiebewijs nodig. Dit is om twee redenen. Ten eerste moet de luchtvaartmaatschappij kunnen controleren of de combinatie met de boekingsgegevens overeenkomen om zo na te gaan of de persoon daadwerkelijk op de vertraagde vlucht heeft gezeten. Ten tweede zal de luchtvaartmaatschappij mogelijk willen controleren of de juiste persoon ons gemachtigd heeft. Dit kan gecontroleerd worden aan de hand van de ondertekende volmacht, en of de naam hierop overeenkomt met die op het paspoort.Het afgeven van een kopie van jouw paspoort wordt niet altijd aangeraden. Uiteraard gaan wij zorgvuldig om met jouw documenten, maar je kunt zelf ook een aantal maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat je geen risico loopt op identiteitsfraude. Hiervoor verwijzen we je naar deze informatiepagina van de Rijksoverheid.
Overige vragen
- Samenwerken met Vlucht-Vertraagd.nl?
- Wanneer jouw onderneming te maken heeft met vertraagde vluchten, kun je met onze hulp jouw werknemers of klanten een service bieden. Deze vervelende ervaring kan door ons worden behandeld, wat mogelijk leidt tot grote winsten in tijd en geld, voor zowel jouw bedrijf als klanten. Voor meer informatie over samenwerkingsverbanden met Vlucht-Vertraagd.nl kun je contact met ons opnemen via info@flight-delayed.co.uk.
- Ik wil graag werken of stage lopen bij Vlucht-Vertraagd.nl. Waar vind ik actuele vacatures?
- Onze actuele vacatures vind je hier
- Mijn vraag staat hier niet tussen, hoe kunnen jullie mij helpen?
- Als jouw vraag hier niet tussen staat, kun je altijd contact met ons opnemen via jouw persoonlijke inlogaccount (via de functies ‘Support’ of ‘Veelgestelde vragen’). Wij zullen jouw vraag dan zo spoedig mogelijk beantwoorden. Heb je (nog) geen inlogaccount, stel jouw vraag dan via info@flight-delayed.co.uk.
Over jouw rechten
- Wanneer heb ik recht op financiële compensatie?
-
Je hebt in principe recht op compensatie als:
- je door een vertraging, annulering of overboeking/instapweigering van een vlucht meer dan 3 uur later gearriveerd bent op jouw eindbestemming;
- en je bent vertrokken vanaf een EU-luchthaven, of vanaf een luchthaven buiten de EU naar een EU-luchthaven én vloog met een maatschappij die in de EU gevestigd is.Verder moet elke vertraging of annulering apart beoordeeld worden om vast te stellen of de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk gesteld kan worden, of dat er misschien sprake was van overmacht.
- Wanneer is er sprake van buitengewone omstandigheden of overmacht?
-
Er zijn in de wetgeving een aantal ‘buitengewone omstandigheden’ omschreven. Als de vertraging of annulering hierdoor is ontstaan, geldt dit soms als overmacht. In deze gevallen kan het zo zijn dat de luchtvaartmaatschappij geen compensatie hoeft uit te betalen. Een vulkaanuitbarsting is hier een voorbeeld van. Ook een bommelding op de luchthaven of politieke onrust is doorgaans overmacht.
Onze claimcalculator houdt hier tot op zekere hoogte rekening mee, maar we doen altijd nog een handmatige beoordeling. Luchtvaartmaatschappijen zullen zich in de regel altijd op 'buitengewone omstandigheden' beroepen; dit betekent echter niet dat dit terecht is. Daarom toetsen wij dit streng.
- Hoe wordt bepaald op hoeveel compensatie ik recht heb?
-
De hoogte van jouw compensatie is afhankelijk van de afstand van de vlucht en de lengte van de vertraging. Dit komt uit op:
• een vergoeding van €250 als de afstand minder dan 1500 km is
• een vergoeding van €400 bij een afstand tussen 1500 en 3500 km
• een vergoeding van €600 bij een afstand meer dan 3500 km naar of vanaf een luchthaven buiten de EU (€300 vergoeding bij een vertraging tussen 3 en 4 uur)Bij annuleringen geldt een andere categorisering. In principe is er recht op een vergoeding als door een annulering de passagier meer dan 2 uur later dan gepland op zijn eindbestemming arriveert.
- Geldt het compensatiebedrag per persoon?
- Ja: Het compensatiebedrag dat de luchtvaartmaatschappij moet betalen geldt altijd per passagier. Dit bedrag is onafhankelijk van hoeveel je voor jouw ticket hebt betaald, omdat je wordt vergoed voor de tijd die je bent kwijtgeraakt. Iedereen die met een betaald ticket meereisde op jouw vlucht heeft in principe dus recht op deze compensatie.
- Hoe weet ik of mijn vlucht 3 uur of meer vertraagd was?
- Dat is vaak lastig om vast te stellen voor passagiers. De aankomstvertraging is leidend; als deze 3 uur of meer was kan er in principe recht zijn op een vergoeding. Indien je niet zeker weet of jouw vlucht 3 uur of meer vertraging had kun je de claim bij ons indienen. Wij zullen dan aan de hand van vluchtgegevens bepalen of je in aanmerking komt voor een vergoeding.
- Mijn vlucht was minder dan 3 uur vertraagd. Heb ik nu nergens recht op?
-
Als je minder dan 3 uur vertraagd was heb je volgens de wetgeving helaas geen recht op compensatie. Wel heb je mogelijk recht op maaltijden, communicatiefaciliteiten en eventueel een hotelovernachting, afhankelijk van de wachttijd. Deze moet meer dan 2 uur zijn.
In het geval dat je als gevolg van een annulering meer dan 2 uur later bent aangekomen op jouw eindbestemming valt de vlucht echter wel binnen de wetgeving.
- Mijn eerste vlucht is (minder dan 3 uur) vertraagd waardoor ik mijn vervolgvlucht heb gemist. Heb ik recht op compensatie?
- Je hebt in principe gewoon recht op compensatie, mits de totale aankomstvertraging meer dan 3 uur was. Wel adviseren we passagiers altijd een vluchtschema te kiezen waarbij voldoende tijd is om over te stappen. Daarnaast kan het krijgen van de compensatie mogelijk worden bemoeilijkt als de vervolgvlucht is uitgevoerd door een andere luchtvaartmaatschappij of de aansluitende vlucht geheel buiten Europa plaatsvond.
- Mijn vlucht was geannuleerd maar de luchtvaartmaatschappij heeft mij een nieuwe vlucht aangeboden. Heb ik nu geen recht meer op compensatie?
- Bij annuleringen is de luchtvaartmaatschappij verplicht u een nieuwe vlucht aan te bieden, of het originele ticket terug te betalen. Daarnaast heeft de passagier recht op compensatie, maar dat is wel afhankelijk van of de annulering het gevolg was van buitengewone omstandigheden. Als de luchtvaartmaatschappij u een nieuwe vlucht heeft aangeboden wil dit in het geval van een annulering dus niet zeggen dat u geen recht meer heeft op compensatie.
- Ik heb mijn reis niet direct bij de luchtvaartmaatschappij geboekt, maar bij een derde partij zoals een reisorganisatie. Heb ik dan toch recht op compensatie?
-
Ja: je hebt dan in principe nog steeds recht op compensatie. De partij die de vlucht uitvoert is verantwoordelijk voor eventuele vertragingen, dus ook als je de vlucht niet direct bij deze luchtvaartmaatschappij hebt aangeschaft.
Indien jouw reisorganisatie zelf heeft besloten je op een andere vlucht te zetten, maar de vlucht wel op tijd is uitgevoerd, heb je echter geen recht op compensatie. In dat geval kan de luchtvaartmaatschappij namelijk niet aansprakelijk gesteld worden.
- Tijdens mijn vertraging heb ik eten, drinken en/of accommodatie aangeboden gekregen van de luchtvaartmaatschappij. Heb ik nu alsnog recht op compensatie?
- Bij lange vertragingen is de luchtvaartmaatschappij verplicht haar passagiers verzorging te bieden in de vorm van eten en drinken, indien nodig hotelverblijf en vervoer naar het hotel en communicatiemiddelen. Dit staat helemaal los van het recht op compensatie, die vastgesteld is op basis van de tijd die passagiers bij een vertraging verliezen. Als u vouchers heeft gekregen voor eten en drinken, wil dat dus niet zeggen dat u geen recht meer heeft op een schadevergoeding. Maar als de luchtvaartmaatschappij u vouchers of korting aanbiedt die u kunt gebruiken voor een geheel nieuwe reis in de toekomst, doet u in de meeste gevallen wel afstand van uw recht op compensatie op het moment dat u deze accepteert.
- Ik heb tijdens of door mijn vertraging extra kosten gemaakt. Kan ik deze terugvorderen van de luchtvaartmaatschappij?
- Luchtvaartmaatschappijen betalen soms de uitgaven terug voor directe kosten gemaakt tijdens de vertraging, bijvoorbeeld voor eten en drinken op het vliegveld of voor een hotelverblijf. Meestal is het dan wel noodzakelijk hier bonnetjes van te hebben. We kunnen deze kosten in onze correspondentie met de luchtvaartmaatschappij opnemen. Als een deel van de vakantie is gemist door de vertraging, hoeft de luchtvaartmaatschappij hier niet een aparte vergoeding te betalen. Hiervoor moet de eventuele reisverzekeraar worden aangesproken.
- Bagage vertraagd of kwijt
- Vertraagde of verloren bagage is geen onderdeel van de compensatiewetgeving. Als je hiermee te maken hebt gehad, kun je hier apart contact over opnemen met de luchtvaartmaatschappij of jouw reisverzekeraar.
- Vlucht geannuleerd door het coronavirus: wat zijn mijn rechten?
-
Als je vlucht is geannuleerd en deze onder de Europese regelgeving valt, dan zijn er meerdere mogelijkheden:
- Een volledige terugbetaling van de tickets
- Een voucher ter waarde van de tickets
- Kosteloos een alternatieve vluchtCOVID-19 wordt als een buitengewone omstandigheid beschouwd. Om deze reden is het niet mogelijk om aanspraak te maken op compensatie.
Over het indienen van een claim (ik ben nog geen klant van Vlucht-Vertraagd.nl)
- Hoe dien ik een claim in bij Vlucht-Vertraagd.nl?
-
Je kunt een claim indienen door op onze homepagina Vlucht-Vertraagd.nl jouw vluchtgegevens in te vullen en op ‘Check mijn vlucht’ te klikken. Je beantwoordt een paar simpele vragen en binnen een paar seconden weet je of jouw vlucht in principe recht geeft op compensatie. Je bent op dit moment nog tot niets verplicht: hierna kun je als je door wilt gaan een account aanmaken en vervolgens jouw claim indienen.
Besluit je inderdaad verder te gaan, dan vul je jouw persoonlijke informatie in en voer je de details in van de passagierslijst en jouw vluchtschema. Deze gegevens kun je later zo nodig nog aanpassen. Je selecteert zelf een wachtwoord en het e-mailadres waarmee je jouw account wilt aanmelden. Je hebt de claim pas ingediend als je op 'Rond bestelling af' hebt geklikt en akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden. Vanaf dit moment gaat ons claimteam voor je aan de slag met de tweede juridische check van jouw claim. Desgewenst kun je meteen de relevante documenten uploaden; je kunt dit ook op een later moment doen met behulp van jouw online dossier.
- Wat is een claim account?
- Nadat je jouw vlucht hebt gecheckt in onze claimcalculator kun je, indien je wenst verder te gaan, eerst de stappen volgen om een persoonlijk inlogaccount te maken. Met dit account kun je de claim vervolgens indienen. In jouw persoonlijke inlogaccount kun je gemakkelijk jouw dossier en vluchtgegevens beheren, het verloop van jouw claim volgen op de 'Tijdlijn', en zo nodig direct hulp krijgen van het claimteam. Wij nemen claims aan op basis van het principe van 'No cure, no pay'. Dit houdt in dat je niets betaalt indien het niet lukt een vergoeding te claimen.
- Ik vloog niet alleen, maar samen met anderen. Kan ik tegelijkertijd ook voor hen een claim indienen?
- Als je een claim indient kun je meerdere passagiers toevoegen aan de passagierslijst. Deze passagiers moeten dan wel allemaal op dezelfde boeking staan; was dit niet het geval dan zul je aparte claims moeten indienen. De correspondentie met de luchtvaartmaatschappij zal dan namelijk ook apart moeten verlopen.
- Mijn jonge kinderen reisden ook mee. Moet ik hun ook op de passagierslijst zetten?
- Kinderen onder 2 jaar hebben geen recht op compensatie, omdat zij meestal onder een gereduceerd tarief reizen, of tijdens de vlucht op schoot bij de ouders zitten. Als jouw kinderen ten tijde van de vlucht jonger dan 2 jaar waren (op de dag van de vlucht moet het kind dan minstens 2 jaar oud zijn geweest), kunnen zij niet op de passagierslijst meegenomen worden.
- Ik heb niet alle reisdocumenten meer, kan ik toch een claim indienen?
- Het is het beste om alle reisdocumenten (zoals tickets, boekingsbevestigingen, boarding passes en e-mails van de luchtvaartmaatschappij) te bewaren, omdat daar altijd naar gevraagd kan worden. Als deze niet meer beschikbaar zijn kunnen we soms ook een claim indienen met behulp van een bewijs van betaling van de originele reis of tickets. Vaak kunnen kopies van deze documenten ook opgevraagd worden bij de reisorganisatie of bij de luchtvaartmaatschappij zelf.
- Tot hoeveel tijd na mijn vlucht kan ik een claim bij jullie indienen?
- Onder de Europese wetgeving kunnen claims in principe tot 2 jaar na de vluchtdatum ingediend worden. In bepaalde landen zoals België, Duitsland, Portugal en het Verenigd Koninkrijk kan deze termijn korter of langer zijn. De wettelijke vervaltermijn wordt echter door verschillende criteria bepaald, waaronder de vluchtroute en de plaats of plaatsen waar de luchtvaartmaatschappij gevestigd is. De vluchtcalculator op onze homepage houdt rekening met deze verschillende criteria.
- Hoe lang duurt het om een claim in te dienen?
- Op het moment dat je bij ons een claim indient ontvang je binnen 3 werkdagen bericht van ons of jouw claim door de extra validatie van het team is gekomen. (Let op: Indien je ervoor hebt gekozen om gebruik te maken van de wettelijke 14 dagen bedenktijd zullen wij wachten met de validatie tot deze periode van 14 dagen voorbij is.) Hierna kan het proces starten. We zullen je via jouw inlogaccount en jouw tijdlijn op de hoogte houden van alle stappen die we ondernemen. De lengte van het proces kan variëren afhankelijk van het aantal stappen dat we moeten ondernemen.
- Zullen jullie ook een rechtszaak voor mij starten?
- In sommige gevallen is het nodig om een incassotraject te starten of een gerechtelijke procedure te starten. Wij vergoeden de kosten voor deze stappen, wat betekent dat je geen juridische kosten hoeft te betalen als jouw claim niet wordt gehonoreerd. Als het ons lukt om schadevergoeding te vorderen, zijn deze juridische kosten volgens onze no win, no fee overeenkomst.
- Hoe lang duurt het voordat ik mijn compensatie ontvang?
- De duur van het proces varieert per claim. Wij doen onze uiterste best om het proces binnen een paar maanden af te ronden. In sommige gevallen kan dit oplopen naar een half jaar tot meer dan een jaar, gezien het feit dat we afhankelijk zijn van de responstijd van landelijke inspecties en eventuele juridische vervolgstappen die genomen moeten worden.
- Op welke rekening zal de compensatie gestort worden?
Dit is afhankelijk van de situatie. In de meeste gevallen zal de compensatie op onze bankrekening gestort worden door de luchtvaartmaatschappij. Wij zullen je dan om jouw bankgegevens vragen om het bedrag op jouw rekening te storten, na aftrek van de vooraf afgesproken kosten. Als de compensatie op de rekening van de klant gestort wordt zullen wij een factuur sturen voor het honorarium. Bezoek onze Prijslijst pagina voor details: https://www.vlucht-vertraagd.nl/prijslijst
- Ik heb op twee verschillende vluchten vertraging opgelopen (bijvoorbeeld zowel op de heen- als terugvlucht). Kan ik beide vluchten bij jullie indienen?
- Dat kan, maar daar moeten wel aparte claims voor ingediend worden. De omstandigheden van deze vluchten zullen namelijk verschillen, en daarom moeten deze apart beoordeeld worden. Meerdere vluchten kunnen alleen op eenzelfde claim ingediend worden indien het direct aansluitende vluchten betreft (bijvoorbeeld: je hebt door een vertraging van jouw eerste vlucht je tweede vlucht gemist). Betreffen het vluchten op geheel andere routes op andere data dan dien je dus twee claims in. Met jouw inloggegevens kun je meerdere claims indienen die je vervolgens gemakkelijk kunt beheren.
- Ik heb zelfstandig een claim ingediend bij de luchtvaartmaatschappij, en heb hier een negatieve reactie op ontvangen. Kan ik alsnog een claim bij Vlucht-Vertraagd.nl indienen?
- Ja, het is nog steeds mogelijk om de claim bij ons in te dienen. Het eerste verzoek wordt namelijk bijna altijd afgewezen onder ‘buitengewone omstandigheden’. Nadat je de claim hebt ingediend zullen we de verschillende mogelijkheden bekijken. In sommige gevallen kunnen we de eerste stap(pen) overslaan. In uw persoonlijke inlogaccount kun je zien welke stappen we nemen aan de hand van de reactie van de luchtvaartmaatschappij.
- Welke kosten zijn er verbonden aan de service van Vlucht-Vertraagd.nl?
Wij accepteren claims op basis van 'No win, no fee'. Dit betekent dat we je niets in rekening brengen, tenzij we erin slagen je compensatie te claimen. Extra kosten kunnen van toepassing zijn als uw vordering voor de rechter komt. Bezoek onze Prijslijst pagina voor details: Prijslijst pagina
- Ik wil liever in een andere taal een claim indienen – maakt het uit op welke van jullie websites ik mijn claim indien?
-
Nee; dat maakt niet uit. Als je jouw claim via Vlucht-Vertraagd.nl indient, zal jouw tijdlijn in het Nederlands zijn. Als je liever in een andere taal met ons contact hebt, kun je kiezen uit de lijst hieronder. Ons team van meertalige medewerkers staat klaar om je te helpen. De taal waarin je jouw account aanmaakt heeft verder geen invloed op de correspondentie met de luchtvaartmaatschappijen en inspecties: die vindt altijd plaats in het Engels of in de taal van het betreffende land.
Nederland: www.vlucht-vertraagd.nl of www.greenclaim.com/nl
Groot-Brittannië: www.flight-delayed.co.uk
België (Nederlandstalig): www.vlucht-vertraagd.be
België (Franstalig): www.vol-retarde.be
Frankrijk: www.vol-retarde.fr
Spanje: www.vuelo-con-retraso.es
Italië: www.volo-in-ritardo.it
Duitsland: www.flug-verspaetet.de - Mijn vlucht was meer dan 3 uur vertraagd en mijn claim wordt toch door jullie claimcalculator afgewezen. Waarom?
- Er zijn veel factoren van invloed op het recht op compensatie. Vlieg je van een bestemming buiten Europa naar een Europese bestemming met een niet-Europese luchtvaartmaatschappij, dan heb je helaas geen recht op compensatie. Alle vluchten die geheel buiten de EU plaatsvinden vallen ook buiten deze Europese wetgeving.Het kan ook zo zijn dat je wel aan de bovenstaande eisen voldoet, maar alsnog geen recht op compensatie hebt. Dit is het geval als je met meer dan 3 uur vertraging bent vertrokken, maar vervolgens minder dan 3 uur later dan gepland op jouw bestemming arriveert, bijvoorbeeld omdat de piloot extra vaart heeft bijgezet. Omdat de aankomstvertraging leidend is, zou je in dit geval ook buiten de wetgeving vallen.
- Wat houdt de bedenktijd van 14 dagen na het indienen van een claim in?
- In overeenstemming met het Burgerlijk Wetboek (Art. 6:230o BW) heb je de mogelijkheid om 14 dagen bedenktijd te nemen vanaf het moment dat je jouw claim hebt ingediend. Besluit je binnen deze 14 dagen dat je jouw claim niet wilt voortzetten, dan kun je deze kosteloos annuleren. Indien je ervoor kiest om jouw claim vóór het einde van deze 14 dagen definitief voort te zetten, dan gaan wij meteen voor je aan de slag. Blijkt jouw claim in de basis rechtsgeldig en besluit je later dat je jouw claim alsnog wilt intrekken, dan zullen wij annuleringskosten rekenen, in overeenstemming met onze Algemene Voorwaarden. Indien je hier vragen over hebt kun je altijd contact opnemen met ons team, via info@flight-delayed.co.uk.