Coronavirus: Wat zijn mijn rechten bij een geannuleerde vlucht?

Als je vlucht is geannuleerd vanwege het coronavirus heb je recht op een volledige terugbetaling van je ticket. Europese Verordening 261/2004 stelt de luchtvaartmaatschappij verplicht om bij een geannuleerde vlucht het volledige bedrag van het ticket binnen 7 dagen terug te storten.

Claim binnen minuten

Controleer compensatie

Laatst bijgewerkt op

Waar heb ik recht op?

Wanneer je vlucht is geannuleerd vanwege het coronavirus heb je geen recht op een compensatie, maar wél op een volledige terugbetaling van je ticket. Het coronavirus wordt gezien als een buitengewone omstandigheid, waardoor de luchtvaartmaatschappij niet verplicht is op passagiers te compenseren voor de geannuleerde vlucht.

Let op, een aanvullende compensatie is iets anders dan het recht op terugbetaling van je ticket! Ook ten tijde van het coronavirus zijn luchtvaartmaatschappijen wettelijk verplicht het volledige bedrag binnen 7 dagen na de geannuleerde vlucht terug te storten.


Ik heb reeds een voucher ontvangen, kan ik alsnog kiezen voor een terugbetaling van mijn ticketkosten?

Ook als de luchtvaartmaatschappij je reeds een voucher heeft aangeboden, kun je een claim indienen om over te gaan op een volledige terugbetaling van je ticketkosten.


Vlucht-Vertraagd.nl helpt je graag bij het claimen van een terugbetaling voor je geannuleerde vlucht

Helaas zien we nog te vaak dat luchtvaartmaatschappijen de wettelijke verplichtingen niet nakomen. Passagiers worden gedwongen om vouchers te accepteren terwijl ze eigenlijk recht hebben op een terugbetaling van de ticketkosten. Vlucht-Vertraagd.nl helpt je graag bij het claimen van deze terugbetaling, van het indienen van de claim tot het dagvaarden van de luchtvaartmaatschappij bij het uitblijven van betaling. Sinds 2010 zetten wij ons in voor de rechten van gedupeerde vliegpassagiers in heel Europa.

Vul je vluchtgegevens in en ontdek direct of je recht hebt op een terugbetaling van je ticket. In slechts 3 minuten dien je jouw claim op basis van 'no cure, no pay' in. We innen alleen een succesfee als de luchtvaartmaatschappij de terugbetaling of de compensatie ook daadwerkelijk betaalt. Ga naar de prijslijst voor meer informatie.

Vond je deze inhoud leuk?

Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!

Therapie is duur - help ons beter te worden!

Goed ontvangen, bedankt!