Laatst bijgewerkt op
Vertraagde of geannuleerde Condor-vlucht — wat zijn mijn passagiersrechten?
Als je met Condor vliegt, worden je rechten als vliegtuigpassagier beschermd door EU-verordening (EG) nr. 261/2004, ook wel EU261 genoemd. Daarin staat dat je mogelijk recht hebt op vluchtcompensatie als je vlucht vertraagd of geannuleerd is.
Vertraagde of geannuleerde Condor-vlucht?
Wij strijden voor jouw recht op compensatie en terugbetaling!
Claim nuHoeveel compensatie kan ik krijgen voor een vertraagde Condor-vlucht?
De hoogte van de compensatie is afhankelijk van de vliegafstand.
Vliegafstand | Compensatie |
---|---|
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 km | bedraagt de compensatie €250 |
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 km | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EU | komt de compensatie neer op €400 |
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU* | bedraagt de vergoeding €600 |
*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.
Geannuleerde Condor-vlucht — regels voor terugbetaling en compensatie
Als je Condor-vlucht werd geannuleerd, heb je mogelijk recht op een terugbetaling van het ticket, compensatie tot 600 €, of beide, afhankelijk van de kenmerken van de annulering.
Wanneer kan ik compensatie claimen voor een geannuleerde Condor-vlucht?
Je kunt vluchtcompensatie voor een geannuleerde vlucht claimen als deze minder dan 14 dagen voor de geplande vertrekdatum werd geannuleerd.
Je moet ook rekening houden met buitengewone omstandigheden, zoals een natuurramp die het opstijgen van de vlucht verhindert. Als deze buitengewone omstandigheden van toepassing zijn op je vlucht, kom je mogelijk niet in aanmerking voor compensatie.
Wanneer kan ik een terugbetaling voor mijn geannuleerde Condor-vlucht claimen?
Als je vlucht werd geannuleerd en je geen alternatieve vlucht nam die door de luchtvaartmaatschappij werd aangeboden, kom je mogelijk in aanmerking voor een terugbetaling van je Condor-ticket. Als je geen alternatieve vlucht kreeg aangeboden, profiteer je ook van een terugbetaling van je ticket.
Condor biedt me een reisvoucher aan in plaats van een terugbetaling — moet ik die accepteren?
We raden af om een reisvoucher overeen te komen in plaats van een terugbetaling. Dit vanwege de volgende twee redenen:
- Als je een reisvoucher accepteert, ben je verplicht om in de toekomst met dezelfde luchtvaartmaatschappij te vliegen. Bovendien kent de luchtvaartmaatschappij meestal een tijdslimiet toe voor het gebruik van de voucher.
- Als de luchtvaartmaatschappij failliet gaat, kun je je voucher mogelijk niet meer omzetten in een terugbetaling in geld — met andere woorden; je bent je geld kwijt.
Overboekte Condor-vlucht — krijg een terugbetaling, compensatie en extra zorg
Overboeking is een veel voorkomend verschijnsel bij luchtvaartmaatschappijen. Vaak verkopen ze meer kaartjes dan er stoelen in het vliegtuig zijn, en als ze niet genoeg vrijwilligers kunnen vinden om hun reservering op te geven, kunnen mensen tegen hun wil het boarden worden geweigerd.
=> Lees meer over je rechten in geval van Condor-overboeking
Ik vloog met Condor naar een niet-EU-land. Kan ik nog steeds compensatie claimen?
Ja, dat kan. Condor is een luchtvaartmaatschappij met haar hoofdkantoor in Duitsland en dus in de Europese Unie. Hierdoor is EU261 van toepassing op alle vertraagde en geannuleerde Condor-vluchten.
Het is echter belangrijk te vermelden dat de situatie anders kan zijn als je vliegt met een niet-EU/niet-VK luchtvaartmaatschappij. Zie de onderstaande tabel voor details.
Type vlucht | Voorbeld | Compensatie |
---|---|---|
Vlucht met een EU maatschappij | Amsterdam naar Londen met KLM | JA |
Vlucht met een non-EU maatschappij vanuit Nederland | Amsterdam naar Tokyo met Japan Airlines | JA |
Vlucht met een non-EU maatschappij naar Nederland | Tokyo naar Amsterdam met Japan Airlines | NEE |
Buitengewone omstandigheden — kan Condor mij een compensatie weigeren?
We noemen buitengewone omstandigheden situaties waarin de vertraging of annulering niet de schuld is van de luchtvaartmaatschappij. Als een van de onderstaande punten van toepassing is op de vertraging of annulering van jouw Condor-vlucht, heb je mogelijk geen recht op vluchtcompensatie.
Slecht weer, bijvoorbeeld dichte mist, hevige regen of onweer.
Een staking, met name binnen de luchtvaartindustrie.
LET OP! Stakingen van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij worden niet als buitengewone omstandigheden beschouwd.
Politieke omstandigheden, zoals een terroristische aanslag of algemeen veiligheidsrisico door politieke onrust.
Natuurrampen, waaronder vulkaanuitbarstingen en orkanen.
Een botsing tussen het vliegtuig en vogels of andere vreemde voorwerpen.
Een zieke of lastige passagier.
Vluchtvertragingen veroorzaakt door het luchthavenpersoneel, zoals buitengewoon lange wachtrijen bij veiligheidscontroles.
Houd er echter rekening mee dat luchtvaartmaatschappijen soms beweren dat er buitengewone omstandigheden optraden, terwijl dit in werkelijkheid niet het geval was! Ze doen dit in de hoop dat ze kunnen voorkomen vluchtcompensatie aan passagiers te moeten betalen.
Claim vandaag nog jouw compensatie en terugbetaling met behulp van Vlucht-Vertraagd.nl zodat je je kansen op het ontvangen van Condor-compensatie en terugbetaling vergroot. We zullen je claim grondig onderzoeken en de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk stellen. Voor jouw gemak werken wij alleen op basis van 'no cure, no pay'.
Hoe lang heb ik de tijd om mijn Condor compensatie en terugbetaling te claimen?
Als je vanuit of naar Nederland vliegt, heb je 2 jaar de tijd om Condor-vluchtcompensatie / Condor-vluchtterugbetaling te claimen.
Gebruik onze gratis Claim Calculator om te controleren of je nog steeds Condor compensatie en terugbetaling kunt claimen.
=> Controleer of je nog steeds Condor compensatie en terugbetaling kunt claimen
Maximaliseer je kans op een succesvolle Condor-claim.
Ontvang je vluchtcompensatie en terugbetaling met behulp van Vlucht-Vertraagd.nl.
Check mijn vluchtHoe lang duurt het voordat ik mijn Condor-compensatie / Condor-terugbetaling krijg?
Passagiers die vluchtterugbetaling- en vluchtcompensatieclaims bij ons indienen, ontvangen hun geld doorgaans binnen enkele weken of maanden.
Als de luchtvaartmaatschappij echter niet reageert en/of de claim bij de rechtbank moet worden ingediend, kan de wachttijd met enkele maanden of zelfs jaren worden verlengd.
Het maakt niet uit hoe lang jouw claimproces duurt, onze juridische experts houden bij elke stap contact met je en houden je op de hoogte van belangrijke wijzigingen in je claim.
Hoe kun je Condor-compensatie / Condor-terugbetaling claimen?
Eerst moet je bepalen of je in aanmerking komt voor vluchtcompensatie of een terugbetaling. Dit kun je in minder dan een minuut doen met onze Claim Calculator.
Als je recht hebt op vluchtcompensatie en/of een terugbetaling, kun je ervoor kiezen om ons team van experts de rest te laten afhandelen, zodat jij kunt ontspannen terwijl wij ervoor zorgen dat je de compensatie krijgt die je verdient.
Vervolgens zijn er nog maar een paar extra minuten nodig om ervoor te zorgen dat je alle benodigde documenten naar ons platform hebt geüpload. Ons juridische team neemt het dan over, te beginnen met het beoordelen van je claim, het opstellen van juridische documentatie, het contacteren van de luchtvaartmaatschappij en, indien nodig, het voor de rechtbank brengen van jouw claim.
Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?
1m passagiers geholpen
9 juridische teams in Europa
98% succes in recht
Lees meer over onze kosten op onze prijslijst pagina of claim nu je compensatie of restitutie rechtstreeks vanaf je telefoon of je computer
Over Condor
Condor is een Duitse luchtvaartmaatschappij die opgericht werd in 1955, met Frankfurt Airport als belangrijkste basis. Condor voert zowel middellange- als langeafstandsvluchten uit naar de mediterrane landen en Afrika, Azië, Noord-/Zuid-Amerika en het Caribisch gebied. In totaal vliegt de luchtvaartmaatschappij naar meer dan 80 landen wereldwijd.
Handige links
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!