3 verbazingwekkende gekke verzoeken tijdens de vlucht
woensdag 31 oktober 2018
Bij Vlucht-vertraagd.nl krijgen we zo nu en dan bizarre verhalen te horen over vlucht vertragingen en annuleringen, maar het personeel van luchtvaartmaatschappijen maken regelmatig de meest gekke dingen mee. Wij hebben er een aantal voor je op een rijtje gezet.
Kan er een raampje open?
Geloof het of niet, maar er zijn daadwerkelijk passagiers die vragen of er een raampje open kan of dat de nooduitgang deur open kan zodat er wat frisse lucht in het toestel komt. Niet alleen aan de grond, maar ook in de lucht… Het is zelfs voorgekomen dat het passagiers is gelukt om de noodramen te openen en noodglijbanen uit te laten vouwen (aan de grond natuurlijk), waardoor de vlucht geannuleerd moest worden, omdat er monteurs nodig zijn om de glijbanen weer op de juiste manier op te vouwen. Bizar!
Van deur tot deur kattenbezorging
Een piloot van een privéjet heeft een aantal ongebruikelijke (lees: dure) verzoeken moeten honoreren. Neem deze bijvoorbeeld: de volwassen dochter van een klant woonde in Londen en voelde zich een beetje eenzaam zonder haar kat die thuis in de Verenigde Staten was. De klant had het te druk om de reis naar Londen te maken, maar niet te druk om het kattenvriendje van haar dochter af te zetten bij haar vertrouwde G-4-jet. Vanaf daar vloog de vliegtuigbemanning de niet-begeleide kat helemaal naar Londen en leverde de kat in de armen van zijn baasje.
Matchmaking in het vliegtuig
Als je voor de epic love story gaat, is het misschien niet handig om er een stewardess bij te betrekken. Een stewardess vertelt dat het niet zo ongewoon is dat passagiers om haar telefoonnummer vragen, vooral als ze aangeschoten zijn. Maar het was een primeur toen een aangeschoten passagier in Business Class haar vroeg om hem te koppelen met een vrouw die hij had zien lopen door het gangpad in Economy. Of nou ja, “koppelen” is zacht uitgedrukt. Wat de aangeschoten man eigenlijk bedoelde, is dat hij 'mee wilde doen met de mile high club' met de vrouw, maar hij was te bang om het haar zelf te vragen.
Je punt is duidelijk…
Een van de ergste vertragingen die een piloot ooit heeft meegemaakt was op een vlucht naar Hong Kong. In de cabine bleek er wat problemen te ontstaan waarbij een passagier niet wilde uitstappen. Het bleek dat de passagier had geweigerd zijn stoel naar de rechtopstaande positie te verplaatsen voor de landing, want zijn rug deed blijkbaar pijn. Later toen hij uiteindelijk z’n stoel rechtop had gezet, beweerde hij dat de reden van zijn pijnlijke rug was, omdat hij gedwongen werd rechtop te zitten. Om zijn punt bewijzen, drong de passagier erop aan dat hij het vliegtuig niet kon verlaten. Waardoor er vervolgens een ambulance werd gebeld. De passagier werd gestrekt uit het vliegtuig gehaald. Echter, was er helemaal niks mis met zijn rug, Dan is zeker, maar het kostte meer dan een uur vertraging.
Claim je compensatie voor je vluchtvertraging
Deze bizarre reden die geleid heeft tot een vertraging kan je helaas geen extra zakcentje opleveren. Ten eerste moet de vlucht 3 uur of langer vertraagd zijn bij aankomst en de reden van vertraging moet geen geval van overmacht zijn. Een onhandelbare passagier wordt gezien als overmacht en dan kan de luchtvaartmaatschappij niet verantwoordelijk voor worden gehouden voor de vertraging. Maar! Er zijn genoeg andere redenen wanneer de luchtvaartmaatschappij jou wel moet compenseren voor de lange wachttijd. Check via onze claim calculator of je een compensatie kunt ontvangen voor je vlucht vertraging, annulering of overboeking!
Trustpilot reviews van Vlucht-vertraagd.nl
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!