Plane 2152402 960 720

Geen compensatie door trucjes van luchtvaartmaatschappijen

dinsdag 5 september 2017

Afgelopen week was er een item te zien in het populaire Tv-programma Radar over de trucjes van luchtvaartmaatschappijen om onder het uitkeren van compensatie uit te komen. Bij Vlucht-vertraagd.nl kennen wij natuurlijk het fijne van alle excuses van de luchtvaartmaatschappijen en we geven je daarom graag een kijkje in de bewonderingswaardige wereld van passagiersrechten.

Helaas is het zo dat nog steeds niet alle luchtvaartmaatschappijen de Europese passagiersrechten netjes naleven. Passagiers worden regelmatig afgescheept met een lange juridische brief waar niet veel van begrepen wordt. Luchtvaartmaatschappijen weten hierdoor een groot aantal passagiers af te schrikken, terwijl er wel degelijk recht is op compensatie. Vlucht-vertraagd.nl bundelt graag al haar krachten om deze passagiers alsnog van dienst te zijn en de compensatie te verkrijgen waar zij recht op hebben. In veel gevallen is dit gelukkig ook succesvol.

Het specifieke probleem dat werd aangekaart bij Radar, is de afwijking in aankomsttijden op de boarding tickets ten opzichte van de aankomsttijden op de luchthavenschema’s. De tijden op de boarding tickets geven namelijk regelmatig een latere aankomsttijd aan dan wat op de luchthavens wordt vermeld. Luchtvaartmaatschappijen snoepen hierdoor een opvallend grote tijdsperiode weg, wat in hun voordeel werkt wanneer de vlucht vertraging heeft. Een vlucht met een vertraging van drie uur of meer geeft recht op compensatie.  Wanneer er een verschil van twintig minuten op het ticket staat dan de werkelijke aankomsttijd, kan die twintig minuten ogenschijnlijk net verschil maken op het recht op compensatie. Daarnaast kunnen de aankomsttijden op de boarding tickets per passagier verschillen, waardoor er ontzettend veel onduidelijkheid wordt gecreëerd. Deze tactiek brengt passagiers op het verkeerde pad om aanspraak te doen op het compensatierecht. 

De lijst met slimme trucjes om geen compensatie uit te keren is eindeloos en daarom zijn wij passagiers graag van dienst om de rompslomp van het claimen van compensatie uit handen te nemen. Jarenlange ervaring heeft ons manieren geleerd om alle onrechtvaardige afwijzingen te ontkrachten.

Mocht je daarom zelf de dupe zijn geweest van het voorval zoals hier beschreven, schroom dan niet contact met ons op te nemen!

➜ Check hier je vlucht

Vond je deze inhoud leuk?

Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!

Therapie is duur - help ons beter te worden!

Goed ontvangen, bedankt!