Ervaringen van Vlucht-Vertraagd.nl klanten: Willem Snapper tegen TAP
vrijdag 6 november 2015
Het claimen van compensatie van de luchtvaartmaatschappij – hoe gaat dat nu in zijn werk? Om een beeld te geven van wat onze service precies inhoudt delen wij de ervaringen van klanten op onze website. Vandaag lichten we één van die verhalen uit. Willem Snapper had in 2013 vertraging op een vlucht van Mali naar Nederland, en kreeg na een juridische procedure eindelijk zijn geld.
Bij Vlucht-Vertraagd.nl helpen we dagelijks passagiers de compensatie te claimen waar zij wettelijk recht op hebben. Veel vliegpassagiers weten nog niet af van de vertragingswetgeving, en helaas laten veel mensen zich ook afschrikken door het ingewikkelde juridische proces dat aan het claimen van deze vergoeding vooraf kan gaan. Wij zouden graag zien dat elke passagier datgene ontvangt waar hij of zij recht op heeft, en met deze missie in het achterhoofd proberen wij onze dienstverlening altijd te verbeteren en ons bereik te vergroten. Wij laten klanten dan ook graag verslag doen van hun ervaringen met onze service. Deze verhalen bundelen wij op onze website.
Klantervaring van Willem Snapper
Willem Snapper is één van deze klanten. Hij kreeg als passagier van TAP-Air Portugal te maken met een vluchtannulering vanaf Bamako, Mali. Na een lang proces van twee jaar tegen de luchtvaartmaatschappij werd Dhr. Snapper in het gelijk gesteld door de rechter.
“Ik woon in Mali en vloog in juli 2013 op uitnodiging van familie en vrienden naar Nederland. De heenreis verliep niet helemaal vlekkeloos. Toen ik mij door een taxi op Bamako Airport liet afzetten was op een zuil een A4'tje geplakt met hierop de annulering van mijn vlucht en de aankondiging dat het vliegtuig de volgende dag pas zou vertrekken. De vervangende vlucht, ongeveer 20 uur later, is gelukkig vrijwel zonder problemen verlopen, afgezien van de tussenlanding in Dakar om te tanken. Ik kwam rond 1 uur ’s nachts aan in Lissabon. De volgende dag tegen de avond via Dakar naar Lissabon gevlogen, daar een nacht op het vliegveld verbleven en in de ochtend naar Amsterdam doorgevlogen, al met al ben ik drie dagen onderweg geweest! Ik was op de hoogte van een mogelijke vergoeding en vond de website van Vlucht-Vertraagd.nl. Ik dacht ‘I’ll give it a try’.”
Dhr. Snapper diende een claim in, maar de luchtvaartmaatschappij weigerde uit te betalen. Na beoordeling besloot het juridische team daarop een procedure te starten tegen TAP, en met succes.
“Gelukkig is de zaak uiteindelijk gewonnen en eerlijk gezegd ben ik niet verbaasd over de goede afloop want ik had er veel vertrouwen in en gaf me dan ook over aan de deskundigheid van Vlucht-Vertraagd.nl. Door de vasthoudendheid van het juridische team is het allemaal toch voor elkaar gekomen. De compensatie betreft een bedrag van 600 euro en ik ben Vlucht-Vertraagd.nl dan ook enorm dankbaar, zonder hun bemoeienis had ik geen cent gekregen.”
Wilt u verder lezen over de ervaringen van Willem Snapper en die van andere passagiers? Klik dan hier. Indien u ook een vertraging of annulering heeft gehad kunt u op onze website controleren of u ook in aanmerking komt voor een financiële schadevergoeding.
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!